KriSzu KriSzu
209
BLOG

Bądźmy smoleńskim medium! Odpowiedź Teresie Bochwic.

KriSzu KriSzu Polityka Obserwuj notkę 2

Smutną, czy wręcz ponurą notkę Teresy Bochwic przeczytałem dzisiaj przy śniadaniu. Na dodatek nielogiczną. Autorka narzeka na spychanie wolnych mediów do niszy przez obecny reżim. Jednocześnie apeluje do  "centrali", by dopilnowała pluralizmu  w mediach. A przecież to nie kto inny lecz ta sama "centrala" spycha wolne media na margines. To jak apelować do złodzieja: "złodzieju, nie kradnij mojej własności, ona jest moja, mam do niej prawo!".

Ma rację Teresa Bochwic, że same wolne media nie dadzą sobie rady w nierównej walce z mainstreamem. Jednak jest na to rada - skoro jest nas (jak twierdzi sama autorka) paręset tysięcy, nieogłupionych medialną papką patriotów, świadomych tego, że Polska pod rządami Tuska stanęła nad przepaścią, to dlaczego my sami nie możemy stać się "smoleńskim medium"? Każdy z nas ma przyjaciół, znajomych, którym może zasiać ziarno wątpliwości w reżimową narrację. Bez trudu, niemal natychmiast, dotrzemy w ten sposób do milionów. Że niby nazwą nas oszołomami? Już nas tak nazwali! Niech nam wystarczy przekonanie i satysfakcja, że działamy w słusznej sprawie.

Wczoraj na osiedlowej siłowni wdałem się w dyskusję na temat zamachu w Smoleńsku. Zazwyczaj unikam dyskutowania z bywalcami tego miejsca; niektórzy z nich są dość prymitywni. Jednak wczoraj nie wytrzymałem słysząc, jak rezonują papkę zassaną z mediów zaprzyjaźnionych z A.Wajdą ("Widziałeś Jarka w Sejmie? Nawdychał się helu! Zamach, buchachacha!") Jako osoba raczej oczytana w problematyce smoleńskiej szybko rozprawiłem się z ich prostackimi i niespójnymi argumentami. Rozmowa szybko się zakończyła z braku argumentów drugiej strony. U niektórych z pewnością zasiałem ziarno niepewności. Do końca pozostała tylko ściągnięta grymasem wściekłości mina  u prymitywnego palikotowca. Mentalna sowiecka menda nie spodziewała się, że ktoś stawi jej opór. Cios okazał się celny.

Nie mamy innego wyjścia. Błaganie złoczyńcy, by choć trochę odpuścił nic nie da. Już wiadomo, że nie odpuszczą. Teraz albo oni albo my.

KriSzu
O mnie KriSzu

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka